Hayalet Uçak - Bear Grylls / Yorum (Will Jaeger #1)


Herkese merhaba

Instagram hesabı takip edenler biliyordur. 18-26 Mart tarihleri arasında Bursa Kitap Fuarı vardı ve ben de fuarda görevliydim. Fuar süresince de blogta aktif olamadım. Gerçi kitap okumaya fırsatım da olmadı. O kadar yoğun ve yorgundum :) Tabii fuar bitince 11 gün boyunca kitap okuyamamış olmamın acısını çıkardım ve bu hafta bol bol kitap yorumuyla burada olacağım.

Hayalet Uçak'a tam fuar döneminde başlamıştım fakat fuar sonrası devam edebildim. Ben Bear Grylls'i kuzenim sayesinde tanıdım. Programlarını kaçırmadan izleyen kuzenim kitabı çıktığında hemen aldı. Bu sayede yazarı keşfetmişken arada da olsa Bear Grylls programlarını izlemeye başladım ve fark ettim ki vahşi doğada hayatta kalma önerileri veren bu tür programlara bayılıyormuşum. Şimdi bu tür program yapan birçok kişiyi izliyorum :D Konuyu dağıtmadan devam etmek gerekirse Bear Grylls'in Will Jaeger serisini de ikinci kitap çıkınca okumaya karar verdim. 

Efsane bir roman olduğunu söylemek istiyorum. Bu kadar sürükleyici bir kitap beklemiyordum. Yazar, programlar sebebiyle birçok şeyi gözleriyle gördüğü için kitabında da sıkmayan betimlemelerle bu detayları anlatmış. Çeşit çeşit hayvanı, kitap Amazon ormanlarında geçtiği için her türlü detayıyla Amazon ormanlarını anlatmış. Okurken sahneyi gözünüzün önüne getirmek çok kolaydı. Betimlemeyi çok seven bir insan değilim ama betimlemenin bol olduğu bölümleri de hiç sıkılmadan okudum.

Kitabın konusundan kısaca bahsedecek olursam 4 yıl önce eşi ve oğlu kaçırılan Will, onları aramış ve bir yıl sonra artık tüm ipuçlarını tükettiğinde onları aramayı bırakmıştır. Orada yaşayamayacağını anladığında kendini Afrika'da bulunan Bioko isimli ada ülkesinde bulmuştur. Ailesini ve çevresini arkasında bırakan Will, Bioko'da öğretmenlik yapmış, kendi halinde yaşamıştır. Bir gün ülkede darbe girişimi olduğunda ve Will'de darbe yapanlardan biri olarak suçlandığında Kara Sahil denilen bir çeşit hapishaneye koyulur. Burada çok çeşitli işkenceler görür ve suçsuz olduğunu kanıtlayamaz. Bir gün ordudan dostu olan Raff, çeşitli bağlantılar kurarak onu oradan kaçırır. 

Ülkesine döndüğünde inanılmaz şeyler yaşandığını öğrenir. Onu bir görevin başına getirmek amacıyla Kara Sahil'den kurtarmışlardır ve görevleri 70 yıl önce düşen, Hitler ile ilgili çok önemli şeyler barındırdığı düşünülen, kayıtlardaysa hiç geçmeyen hayalet bir uçağı gün yüzüne çıkarmaktır. Bunu engellemeye çalışan güçler olduğu fark edildiğinde görev çoktan başlamış, Will ve ekibindekiler bu işe hayatlarını koymuştur. İhanetler, şüpheler içinde günler geçerken Amazon yerlileri olan Kızılderili kabileler de olaya dahil olduğunda Will ve ekibi kayıplar verdiği kadar kazançlar da sağlayacaktır.

Soluksuz okuduğum romanlardan biri oldu Hayalet Uçak. Will'in ekibi Narov, Santos, James, Alonzo, Kamishi, Dale ve diğerleriyle çıktığı bu yolculuk ve sonunda buldukları şeyler inanılmazdı. Özellikle Will'in dedesiyle ilgili ortaya çıkan şeyler de çok ilginçti. Kesinlikle basit bir kurgu değildi. Bu kitabı okunmaya değer kılan bir diğer ayrıntı yazarın, gerçek hayattaki dedesinin ülkesinin gizli bir askeri kuruluşunda komutan olması ve bunun dedesi öldükten onlarca yıl sonra ortaya çıkmasıyla birlikte bu kitabı kurgulamasıydı. İkinci kitaba çok ara vermeden devam etmek istiyorum. Bakalım Will Jaeger'in macerası nasıl devam edecek?

0 yorum:

Yorum Gönder